10.07.20

Facebook видалив аккаунти і сторінки агентства “Postmen”, що працювало на Порошенка під час виборів


За неналежну активність під час президентських виборів 2019 року соціальна мережа Facebook видалила 72 українських аккаунти і 35 сторінок, пов’язаних із digital-агентством “Postmen”, яке працювало на кандидата Петра Порошенка.


Про це повідомляє пресслужба Facebook.

Як стало відомо, 8 липня Facebook видалив 4 окремих мережі за порушення політики Facebook проти іноземного втручання і скоординованої недостовірної поведінки. Ці мережі виникли в Канаді й Еквадорі, у Бразилії, в Україні і в США. Їх учасники координували свої дії і використовували підроблені акаунти, щоб вводити інших в оману.

В Україні видалено 72 облікових записи Facebook, 35 сторінок і 13 облікових записів Instagram, які були причетні до скоординованої неналежної поведінки. Ця мережа орієнтувалася на вітчизняну аудиторію.

Близько 766 000 і облікових записів підписалися на одну або кілька з цих Fb-сторінок, близько 3800 осіб підписалися на одну чи кілька з цих облікових записів в Instagram.

Близько 1,93 млн доларів було витрачено на рекламу у Facebook та Instagram.
Люди, які стоять за цією діяльністю, використовували підроблені облікові записи – деякі з яких уже було виявлено і відключено автоматизованими системами Facebook – для створення фіктивних персон, публікацій у групах і на сторінках, коментування. Деякі акаунти також були видалені за розпалювання ненависті.

Відзначається, що “ця мережа була особливо активною під час президентських і парламентських виборів 2019 року в Україні”. Деякі з її учасників змінили імена з плином часу.

Адміністратори сторінок і власники акаунтів публікували політичні меми, сатиру й інший контент, у тому числі про Крим, НАТО, економічну політику в Україні, внутрішню політику, вибори, критику й підтримку різних кандидатів.

Facebook викрив їхню діяльність у результаті внутрішнього розслідування. І “хоча люди, які стоять за цією діяльністю, намагалися приховати свою особу й координацію”, розслідування соцмережі пов’язало цю діяльність із рекламним агентством в Україні “Postmen DA”.

Digital-агентство Postmen під час виборів президента у 2019 році працювало на Петра Порошенка і вело чорний піар проти його суперників, особливо Володимира Зеленського.

Під час парламентських виборів його засновник та керівник Ярослав Ведмідь очолив діджитал-напрямок у партії Святослава Вакарчука “Голос”.
При цьому він запевняв, що “Postmen” вийшов із контрактів із партією Петра Порошенка “Європейська солідарність”.