Мешканці багатоквартирних будинків можуть платити лише за фактично спожиті послуги, маючи право зменшити рахунки в разі надання неякісної послуги або її ненадання, пише “Поштівка”.
Це врегульовано Порядком здійснення
перерахунку вартості послуги з управління багатоквартирним будинком за
період її ненадання, надання невідповідної якості, затвердженим
постановою КМ № 482.
– надання послуги з порушенням вимог
щодо її якості, передбачених договором про надання послуги з управління
багатоквартирним будинком, а також стандартами, нормативами, нормами,
порядками і правилами;
– надання послуги з порушенням періодичності її надання;
– ненадання управителем послуги або її окремих складових.
Для перерахунку споживач повинен подати до управителя акт-претензію визначеної форми.
Сума перерахунку зараховується в оплату
майбутніх платежів, крім випадку припинення дії договору про надання
послуги з управління багатоквартирним будинком.
Перерахунок за актом-претензією, що
надійшов від споживача, здійснюється управителем для всіх споживачів
будинку, яким послуга була надана невідповідної якості.
Інформація про здійснення перерахунку
наводиться управителем у рахунку на оплату послуги із зазначенням при
цьому даних про період, протягом якого послуга надавалась невідповідної
якості, суму та період перерахунку. Також інформаційне повідомлення
розміщується на власному веб-сайті управителя.
У нормативному акті також зазначено, що
до договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та
прибудинкових територій, укладених до 10 червня 2018 року застосовуються
вимоги Порядку № 970.