27.02.18

Українське Дунайське пароплавство переводить свій флот під прапор Словаччини

Дунайское пароходство

ПрАТ "Українське Дунайське пароплавство" (УДП) реалізує програму з переведення частини комерційного флоту під прапор Словаччини з тим, щоб зайти на ринок перевезення вантажів з/в порт Констанца. Про це повідомив в.о. голови правління судноплавної компанії Дмитро Чалий.

"Пароплавство здійснює роботу з переведення флоту, який знаходиться в оперуванні, під прапор Словаччини, що дозволить уникнути обмежень "третього прапора" в портах Румунії. Це дасть можливість флоту пароплавства брати участь в перевезеннях з/на глибоководний порт Констанца, який сьогодні є одним з головних транспортних хабів у Східній Європі", – розповів Чалий.

За його словами, це один із кроків, які робить УДП для якісного зростання вантажної бази. Ще одним потенційним джерелом збільшення перевезень є повернення традиційного вантажопотоку – залізорудної сировини (ЗРС) Полтавського ГЗК (маршрут Ізмаїл – австрійський Лінц), яке в 2012-2013 рр. становило до 40% від загальних експортних перевезень компанії. З другого кварталу 2014 року УДП фактично не бере участі в перевезенні цього ЗРС.

"У випадку його відновлення можливо розраховувати на перевезення до 300 тис. тонн на рік", – повідомив Чалий.

Крім того, він заявив, що УДП сподівається на зростання перевезень на меткомбінат Смедерево.

"Іншим традиційним вантажопотоком пароплавства є залізорудна сировина на металургійний комбінат Смедерево (Сербія). Сьогодні він працює на повну потужність, і простежується можливість розширення виробництва. Можливе збільшення перевезень як рудних вантажів і вугілля в експортному напрямку, так і готової продукції комбінату", – зазначив в.о. керівника УДП.

Він також спрогнозував вантажопотік УДП в 2018 році.

"Обсяг вантажоперевезень річковим флотом ПрАТ" УДП "запланований на рівні 2 млн 450 тис. тон, у тому числі експорт – 1 млн 450 тис. тон, між іноземними портами (МІП) + імпорт + транзит – 1 млн тон. Після тривалого затишшя з другої половини лютого зафіксовано пожвавлення зернового ринку. Зараз ведеться договірна робота, вже підписано кілька контрактів на перевезення зернових вантажів у МІПі", – розповів Чалий.

У цілому, за його словами, Дунайський фрахтовий ринок є конкурентним, з великою кількістю дрібних судновласників і характеризується відсутністю довгострокових контрактів і перевезеннями на спотових умовах.


07.02.18

МВФ: найнижчий обсяг тіньової економіки був при Тимошенко, найвищий – при Кучмі

МВФ видав Україні черговий транш Поштівка

Міжнародний валютний фонд опублікував доповідь про обсяг тіньової економіки 158 країн світу в період з 1991 до 2015 року.

Про це йдеться в тексті доповіді МВФ, повідомляє Поштівка.

Згідно з оцінками МВФ, в Україні економіка перебувала в тіні всі роки незалежності держави. Найнижчий обсяг тіньової економіки був при Тимошенко-прем'єрі в 2008 році (президентом на той момент був Віктор Ющенко, однак згідно з Конституцією, у Глави держави не було повноважень втручатися в економічні процеси), найвищий – при Президенті Кучмі в 1998 році (прем'єр міністром на той момент був Валерій Пустовойтенко, проте основні кермо влади належали все ж Главі держави).

Так, МВФ оцінив обсяг тіньової економіки України в 1991 році в 38,96% від ВВП.

Рекордних показників 57% рівень тіньової економіки в країні досяг в 1998 році.

До мінімальних 36,65% обсяг тіні зменшився в 2008 році.

Останній показник в доповіді МВФ – 2015 рік, коли рівень тіньової економіки України був оцінений в 42,9%.

Для порівняння, найвищий обсяг тіньової економіки, згідно з доповіддю, був зафіксований в Зімбабве – 60,6% і Болівії – 62,3%. Найнижчі показники тіньової економіки в Австрії – 8,9% і Швейцарії – 7,2%.


В Україні зростуть ціни на бензин – прогноз НБУ

В Україні стрімко подорожчає бензин Поштівка

Інші товари також отримають "націнку" через подорожчання бензину

У 2018 році в Україні бензин в Україні подорожчає на 10,8%. Про це йдеться в інфляційному звіті Національного банку України (НБУ), повідомляє Поштівка.

Крім того, інші товари також отримають "націнку" через подорожчання бензину. Ціни на нафтопродукти зростають у всьому світі, а в такій ситуації виробники, як правило, заздалегідь закладають у вартість своєї продукції підвищену "бензинову" або транспортну складову.

Тільки за січень подорожчання бензину на автозаправках України склало 7%. Якщо на початку січня бензин марки А-92 коштував в середньому 27,7 грн/л, то на початку лютого – вже 29,64 грн (+7%). Бензин А-95 на початку січня коштував 28,43 грн/л, а на початку лютого – 30,39 грн/л (+6,9%). Дизпальне за місяць подорожчало з 26,21 до 28,21 грн/л (+7,6%).


Читайте також