29.04.19

Гьота-канал - вражаюча інженерна споруда в Швеції

Гьота-канал - Göta kanal

Гьота-канал або Йота-канал (швед. Göta kanal) називають «блакитною стрічкою Швеції». Це судноплавний канал в Швеції, що з'єднує Балтійське море північніше 58-ї паралелі і акваторію Каттегат. На заході виходить до міста Гетеборг, на сході до міста Седерчепінг.


Загальна протяжність близько 400 кілометрів. Гьота-канал складається з 190-кілометрової ділянки між замком Мем на березі Балтійського моря і озером Венерн, і проходить також через кілька інших озер. В систему Гьота-каналу також входять Тролльхеттен-канал, побудований в обхід водоспадів на річці Гьота-Ельвія, і нижня ділянка самої річки до Гетеборга.

Гьота-канал - Göta kanal

Вражаючим видовищем є 7 шлюзів біля міста Берг, за допомогою яких пасажирські судна поступово опускають на 30 метрів.

Гьота-канал
  • Довжина 190 км, (штучна траса 87 км);
  • Ширина 7-14 м;
  • Найбільша глибина 3 м;
  • Кількість шлюзів 58;Може приймати судна до 32 м завдовжки, до 7 м завширшки і 2,8 м осадкою.
Göta kanal

Будівництво каналу почалося в 1810 і тривало 22 роки. У будівництві каналу брало участь 58 000 солдатів з 16 полків, частина роботи виконувалася російськими дезертирами, які працювали за наймом. Загальні трудовитрати склали 7 000 000 людино-днів при тривалості робочого дня 12 годин.

Гьота-канал

26 вересня 1832 року канал урочисто відкрили. У XIX столітті він був найважливішою транспортною артерією Швеції. З розвитком залізничного та автомобільного транспорту між Гетеборгом і Стокгольмом почав втрачати стратегічне значення. Наразі є одним з головних туристичних маршрутів Швеції.

Гьота-канал

Гьота-канал 2




Такими наїдками пригощають на борту прогулянкових теплоходів









шлюзи

канал

Читайте також