13.09.19

Кінець журналістики: Google змінив правила гри для онлайн-медіа

В компанії впроваджують нові алгоритми ранжирування новин

Сьогодні, 13 вересня, стало відомо, що в Google впроваджують нові алгоритми ранжирування новин. Такі зміни можуть стати негативним досвідом для сотень онлайн-медіа.


Сотні мільйонів людей по всьому світу не тільки починають, але і проводять свій день разом з гаджетами в руках. Соціальні мережі, відеохостинги, онлайн-ігри і, звичайно, новинні агрегатори стали чотирма кутами цифровий в’язниці, в яку заточені все без винятку користувачі мережі.

Один з головних наглядачів цієї в’язниці – каліфорнійський техногігант Google – днями заявив, що буде надавати своїм ув’язненим якісніший і оригінальний контент.

Що планує зробити Google? В офіційному блозі Google опублікували матеріал під авторством віце-президента відділу новин Річарда Джінграса, який повідомляє, що їх компанія знову змінить пошукові алгоритми.

Менеджер Google News пише, що тепер більш популярними будуть «оригінальні» повідомлення, тобто матеріали саме тих сайтів, які публікують новину вперше і є першоджерелом для інших. Як саме Google планує оцінювати ступінь «первинності» і «оригінальності» – поки невідомо. Але, в корпорації заявили, що над цим працюватимуть більше 10 тис. «оцінювачів», які вручну повинні відбирати найбільш «авторитетні» матеріали і видавати їх першими в пошукових запитах.
На основі дій цих оцінювачів створять алгоритми, які вже автоматично зможуть розподіляти (ранжувати) різні матеріали у пошуковій видачі.
«Як правило, зараз ми показуємо останню і найбільш повну версію матеріалу в пошуковій видачі. Але, ми внесли зміни в наші продукти по всьому світу, щоб виділити статті, які ми вважаємо найбільш оригінальними. Такі статті можуть довше залишатися на видному місці. Ця популярність буде грати на руку користувачам, які зможуть переглядати оригінальні повідомлення, і споживати свіжіші статті », – пише Джінграс.
Це, з одного боку, круто і Google в черговий раз виступає за все хороше і проти всього поганого: вторинні матеріали і, відповідно, сайти, які копіпастять інформацію у інших ранжируватимуться нижче і опускатимуться в пошукових запитах на саме дно інтернету. Ну, а «оригінальні», на думку «оцінювачів» Google, статті будуть завжди на видному місці для користувачів, нібито забезпечуючи їм постійний доступ до якісної інформації. Правда, не все так однозначно в цьому безкомпромісному альтруїзмі від найбільшої інтернет-корпорації в світі.

Перший – не завжди найкращий


У самому блозі Річарда Джінграса зазначено, що «не існує абсолютного визначення оригінального матеріалу» і компанія буде «розвивати свої зусилля для розуміння життєвого циклу статті». По-перше, буде вкрай складно визначити оригінальність схожих матеріалів на різних сайтах, які, наприклад, засновані на одному і тому ж першоджерелі на кшталт прес-релізу будь-якої компанії, тільки опублікованого наукового дослідження або публічних заявах політиків.

По-друге, максимальна оригінальність і публікація матеріалу вперше в мережі далеко не завжди означають високу якість цієї інформації. Основою роботи багатьох профільних сайтів є аналітичні матеріали. У таких статтях часто посилаються на кілька першоджерел і новини, про які вже повідомляли інші, щоб надати своїй аудиторії більш повну картину і більш глибоке розуміння тієї чи іншої події, процесу або ситуації.

Якщо Google дійсно створить алгоритми для високого ранжирування виключно «breaking news» (з англ. – останні, одномоментні новини), – компанія може знизити рейтинги так званих «холодних медіа», які публікують, можливо, не найактуальнішу інформацію, але надають її контекст і значення для аудиторії.

Таким чином, корпорація може просувати сенсаційну інформацію, але позбавляти користувачів смислів, які ця інформація насправді несе.

Навіщо це потрібно Google?


Google, як Facebook і їх численні дочірні платформи, є агрегаторами інформації. Ці компанії надають сайтам свого роду білборд, на якому будь-хто може опублікувати свої матеріали. Звичайно, за розподіл матеріалів в різних місцях цього білборда відповідають самі агрегатори, в даному випадку – Google і Facebook. Очевидно, що агрегатори зацікавлені в тому, щоб користувачі не переходили на сайт, який опублікував у них свою статтю, а читали інформацію з різних джерел і видань єдиним потоком, як це відбувається в стрічці Facebook або Google News.

Так агрегатори заробляють більше грошей на рекламі, залучають ширшу аудиторію, і, природно, будуть робити все, щоб на їх «білборді» було представлено якомога більше видань з найбільш «привабливою» і «клікабельною» інформацією для користувачів.

Читайте також