21.11.20

Цитати і вислови Карела Чапека

Карел Чапек, (1890-1938) - один з найвідоміших чеських письменників XX століття, прозаїк і драматург, фантаст. 

Карел Чапек - цитати

Автор знаменитих п'єс «Засіб Макропулоса», «Мати», «R.U.R.», романів «Фабрика абсолюту», «Кракатіт», «Гордубал», «Метеор», «Звичайне життя», «Війна з саламандрами», «Перша рятувальна», «Життя і творчість композитора Фолтина», а також безлічі оповідань, есе, фейлетонів, казок, нарисів і подорожніх нотаток. Перекладач сучасної французької поезії. Вигадав слово "робот".

* * *

Якщо жінка не здається, вона перемагає, якщо здається, диктує умови переможцю.

Є кілька способів розбивати сади: кращий з них - доручити цю справу садівнику.

Законний уряд - той, у якого перевага в артилерії.

Досвідчений полеміст ніколи не буває переможений. Цим і відрізняється полеміка від будь-якого іншого виду спорту. Борець на килимі чесно визнає себе переможеним, але, здається, ще жодна полеміка не закінчувалася словами: «Вашу руку, ви мене переконали».

Кожне диво має знайти своє пояснення, інакше воно просто нестерпно.

Читайте також: Джон Кеннеді: найкращі цитати, думки, вислови та афоризми українською

Кішка повна таємниці, як тварина; собака проста і наївна, як людина.

Будь-який скандал живе не більше тижня, а якщо піднято дуже вже сильний шум - днів десять.

Люди розучилися читати розповіді головним чином тому, що навчилися читати занадто швидко.

Мені відомі причини революції в Мексиці, але я нічого не знаю про причини сварки у найближчого сусіда. Це властивість сучасної людини називається космополітизмом і виробляється в результаті читання газет.

Багато придумано для того, щоб не думати.

Думаю, це непогане визначення, оскільки воно абсолютно точне і геть нічого не пояснює.

Незвичайні випадки зазвичай повторюються.

Ніяка чужа жертва заради миру не може вважатися надто великою.

Про волю народу зазвичай говорять ті, хто йому наказує.

Росіяне все навколо себе називають слов'янським, щоб потім все слов'янське назвати російським.

Читайте також: Цитати та висловлювання Дейла Карнегі

Відбиток пальця Божого повинен виглядати як знак нескінченності.

Уявіть собі, яка була б тиша, якби люди говорили те, що знають!

З роками людина рухається не тільки вперед, але і назад. Те, що двадцятирічному здається давно зжитим минулим, в п'ятдесят представляється дивно близьким, рукою подати.

Найкращі думки приходять через дурість.

Солдати, ви зробили все, що могли, заради величі нашого народу! Від неї залишилася вже тільки половина.

Таємниця масового успіху якої б то не було справи тільки в масовості, тому що народ хоче розважатися, іншими словами, народ хоче штовхатися.

Фраза - нестійке словосполучення, а стійка брехня.

Читайте також: 40 потужних цитат Ліни Костенко, які влучать у ваше серце

Хитрий б'ється, поки мудрий поступається.

Хороший любовно-авантюрний роман повинен бути написаний погано.

Чим складніше дія, тим простіше персонажі.

Що стосується Страшного суду, думаю, Господь Бог не буде в змозі судити грішників, тому що знає їх надто добре.

Чуже тільки те, що нам байдуже, до чого ми себе примушуємо і до чого ми внутрішньо байдужі. З цієї точки зору багато національні гасла, вітчизняна продукція і доморощені ідеї представляються плодом «чужого впливу».

Я набагато більше вірю в закони театрального синтаксису, ніж до законів сценічної композиції; я вірю, що на сцені можна грати навіть цивільний кодекс, тільки варто було б написати його трохи інакше.

Читайте також: 10 глибоких цитат Михайла Грушевського про Україну й українців

Атілла: Ми теж прийшли врятувати світ.

У редакції. «Тут ось повідомлення, що знайдено засіб проти бубонної чуми. Ви не знаєте - наша партія за чуму або проти? »

Війна за колонію. Ось стривайте, погані дикуни: скоро станете нашими щасливими вірнопідданими.

Вовк і коза. Домовимося на економічній основі: я не буду їсти твого трави, а ти за це будеш добровільно постачати мене своїм м'ясом.

Дипломатія. Ми, звичайно, засуджуємо насильство, але готові постачати зброю.

Дипломатія. Слава богу, світ укладено. Тепер давайте думати, як ми будемо його порушувати.

Геть війну. Ось доказ того, що ми дійсно не хочемо війни: ми воюємо без оголошення війни.

Донесення. Розвиваючи наступ, ми спалили ще кілька сіл. Уцілілі жителі влаштували нашим військам захоплену зустріч.

Дубина. «А якби ви знали, які у мене коріння!»

Жолудь. Подумаєш, упав віковий дуб. Начебто поруч немає нас, молодих дубів.

Читайте також: 19 влучних цитат Василя Симоненка, які актуальні й досі

Закон непередбаченого третього. Ми припускаємо, що вийде або так, або так, а виходить і не так і не так, а зовсім інакше, як ми і уявити собі не могли. Припустимо, людина міркує: будуть грошенята, куплю собі костюм. А що виходить?
1. Гроші були, але костюма він не купив, бо довелося лагодити димоходи або платити податок.
2. Грошей не було, але костюм він все-таки купив, до того ж дав себе ошукати.
І це неминуче. Винятків не буває.

Капіталізм. Я роблю це не для себе, а заради грошей.

Катон старший. Що? Голод? Неврожай? Дурниці. Перш за все потрібно зруйнувати Карфаген.

Цегла. Я краще знаю, яким все повинно бути: прямокутним.

Коза на прив'язі. «До чого тісний світ!»

Критик. Критикувати - значить пояснювати авторові, що він робить не так, як робив би я, якби вмів.

Міжнародні угоди... так, звичайно, але з ким ми воюємо - це наша внутрішня справа.

Мілітарист. Війна - чисто внутрішня справа. Мета війни в тому, щоб народ усвідомив свою силу.

Мураха. «Не я воюю. Воює мурашник».

Читайте також: 22 вічно актуальні цитати Тараса Шевченка

Націоналіст. «Чорт з ним, з народом! Нам важливий тільки його престиж».

Нерон. Переслідування християн - вигадка. Ми тільки спростовуємо їх погляди. 

Вівця. Нехай заріжуть - аби вели.

Одноденка: Столітня черепаха! Як можна бути такою жахливо відсталою!

Песиміст. По-вашому, прийде весна? Милий мій, ви оптиміст.

Півень. «Ще не світає. Я ще не давав сигналу ».

Правитель. Я дав сліпучий приклад любові до батьківщини: змусив триста тисяч чоловік принести себе в жертву.

Правитель. Я вам наказую, щоб ви мені платили, а ви мені платите, щоб я вам наказував.

Раб. Я був би багато на що здатний, якби мені наказали.

Рудий мураха: Свободу мурахам! Світ належить мурахам! Зрозуміло, не чорним.

Повідомлення. Жителі винищені і місто спалено з дотриманням повного порядку і дисципліни.

Флюгер на вітрі: «Нарешті я знову знайшов новий напрямок».

Хробак: «Знати б тільки, чи є хробаки на інших планетах, - і нічого більше мені не треба».

Читач. За весь тиждень жодної світової катастрофи! Для чого ж я купую газети?

Анекдот - це комедія, спресована в секунди.

Читайте також: Чем шире открываешь объятия, тем легче тебя распять. Цитаты Фридриха Ницше

 

Читайте також