18.11.21

На Хмельниччині лікар позиватиметься до суду через не допуск до роботи без ковід-сертифікату

Лікар з міста Городок на Хмельниччині, якого відсторонили від роботи через відсутність сертифікату про вакцинацію від ковід-19, позиватиметься до суду. Про це розповів сам чоловік. Він каже: відсторонили його без збереження заробітної платні на термін відсутності щеплення проти ковід-19. Додає: такі дії керівництва стосовно нього вважає незаконними. 

Костянтин Омельчук працює лікарем із загальної гігієни відділення державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Городоцького управління держпродспоживслужби. Чоловік розповідає: з 8 листопада його відсторонили від займаної посади через відсутність сертифікату вакцинації проти коронавірусної інфекції. Додає: 

"Мені пробували вручити якийсь наказ, копію наказу. Я від нього відмовлявся. Продовжував ходити на роботу 8, 9 і далі, поки не отримав наказу листом із головного управління. Лист завірений печатками. І вже на роботу не ходжу. Після того, як я отримав лист з головного управління про моє відсторонення, я одразу написав їм зворотній лист, що прошу відмінити цей наказ. І чекаю відповіді. Я зараз звернувся до уповноваженого з прав людини, тобто, вже кілька листів понаписував і чекаю їхню відповідь, що вони скажуть".

Чоловік каже, що позиватиметься до суду: 

"Мене належним чином не проінформували про відсторонення, про те, що я повинен зробити це щеплення, що я маю подати документ про проведення щеплення. Кожна людина має право на вибір як лікування, так і проведення щеплень".

Костянтин Омельчук зазначив: він не противник вакцинації, але не розуміє, для чого вакцинуватися, якщо людина перехворіла і має антитіла.

Читайте також: Українські суди вирішують справи щодо відсутності ковід-сертифікатів на користь громадян

Начальник Городоцького управління держпродспоживслужби Олег Ринда запевняє: працівника попередили про необхідність наявності щеплення. Додає: 

"Я отримав на електрону адресу нашого Городоцького управління наказ в електронному форматі про те, що з 8.11 2021 року працівник Костянтин Миколайович Омельчук буде відсторонений від роботи. Я його з цим наказом намагався ознайомити. Костянтин Миколайович цей наказ взяв, але в акті відмовився підписати, що він його отримав".

Відповідаючи на запитання, чи законним є відсторонення від роботи працівника, який не щеплений проти ковід-19, юрист Андрій Місяць посилається на статтю 46 Кодексу законів про працю України. Проте додає: однозначної відповіді на це запитання поки не має.

"У статті 46 ми не знаходимо такої підстави для відсторонення від роботи, якщо немає обов’язкової вакцинації. Якщо постанову Кабінету міністрів, якою це регулюється, вважати законодавством, то звичайно, що правомірне відсторонення. Але давайте не забувати, що є рішення Конституційного суду 1998 року ще. Конституційний суд сказав, що законодавство - це є тільки Конституція та закони, які прийняті Верховною Радою. Я думаю, що тут крапку поставить тільки європейський суд. Чи не буде це дискримінацією, якщо щеплених допускають, не щеплених не допускають? Це порушення статті 14. Це все залежить від того, яка буде практика як українських, так і європейських судів".

Читайте також